Rozrywka Nintendo przebija Switch w sprzedaży: Animal Crossing szybko się sprzedaje

Nintendo przebija Switch w sprzedaży: Animal Crossing szybko się sprzedaje

TOKYO (Reuters) - Japoński Nintendo Co Ltd <7974.T>powiedział w czwartek jego czwartego kwartału zysk wzrósł o 200% z powodu rosnącego popytu na konsolę do gier Switch, i że tytuł Animal Crossing: New Horizons przesunęło rekordową liczbę 13,4 mln sztuk w ciągu pierwszych sześciu tygodni.

W okresie styczeń-marzec Reuters wykazał zysk operacyjny na poziomie 89,4 mld jenów (678,32 mln funtów), według szacunków analityków.

Nintendo przeciwstawił się sceptycyzmowi nad jego zdolność do przyciągania konsumentów poza hardcorową bazę w czwartym roku zwrotnicy z ucieczką sukcesu Animal Crossing: New Horizons, który stał się najszybciej sprzedającym się tytułem na konsoli od momentu wprowadzenia na rynek 20 marca.

Atrakcyjność tego tytułu wśród konsumentów szukających eskapizmu w gospodarkach dotkniętych wirusem koronarograficznym na całym świecie podkreślają referencje producentów gier Nintendo w czasach, gdy inwestorzy byli sfrustrowani przez konserwatywne kierownictwo firmy, co wielu uważa za na wpół zapracowany okres w dziedzinie gier mobilnych.

Nintendo poinformowało, że w bieżącym roku finansowym spodziewa się sprzedać 19 milionów sztuk konsoli Switch. Jego prognozy są powszechnie postrzegane jako konserwatywne.

"Zwierzęcy Crossing wpływ był większy niż oczekiwano, ale jest tymczasowy", prezes Shuntaro Furukawa powiedział, dodając, że nie widział prognozy firmy, które obejmują spadek w pełnym roku sprzedaży oprogramowania do 140 milionów sztuk, jako konserwatywne.

W roku zakończonym w marcu, Nintendo sprzedało 21 milionów konsol Switch, znacznie przekraczając prognozę 19,5 miliona.

Rozkłada się on na 14,8 mln sztuk hybrydowego urządzenia przenośnego do użytku domowego i 6,2 mln sztuk przenośnego Switch Lite, które trafiły do sprzedaży we wrześniu.

Popularność urządzenia i wpływ epidemii wirusa koronaawirusowego na łańcuchy dostaw doprowadził do powstania niedoborów firmy Switch na całym świecie, uniemożliwiając jej pełne wykorzystanie ograniczonego popytu.

Firma powiedziała, że produkcja i transport są "stopniowo odzyskiwane" po opóźnieniach spowodowanych pandemią, ale wskazała na ryzyko dalszych zakłóceń, w tym rozwoju gier.

"Trudno oczekiwać takiej samej wydajności" od pracowników pracujących w domu, powiedział Furukawa, dodając opóźnienia do wydań gier są możliwe, jeśli kryzys się przedłuża.

Nintendo dostarczyło kilka szczegółów na temat nadchodzących tytułów, ryzykując przerwanie dynamiki sprzedaży, ponieważ studia na całym świecie walczą o złagodzenie zakłóceń spowodowanych przez wirusa. Rywal Sony Corp <7974.T><6758.T>już zapowiedział opóźnienia w premierach prestiżowych tytułów.
<7974.T><6758.T>

(Raport Sama Nusseya; Redakcja: Christopher Cushing, Kirsten Donovan)

Zobacz także: Jak zainstalować Minecraft?

O serwisie

Mandriva portal technologiczny

Operatorem serwisu jest Fusion Marketing Sp. z o.o.

E-mail: oferta@mandriva.pl