Obrotowe zdjęcia 360°
W dobie natłoku informacji oraz ogromnej konkurencji w niemal każdej branży, coraz trudniej użytkownikom internetu znaleźć balans między ilością dostarczanych komunikatów i ich weryfikacją. Wraz z nieustannym rozwojem e-commerce, dojrzewają również konsumenci. Z roku na rok skraca się czas, który spędzają wizytując określone witryny sklepowe, co spowodowane jest nieograniczoną możliwością wyboru. Jak zatrzymać klienta w witrynie dłużej niż kilka sekund?
Wybór od pierwszego wejrzenia
Sprzedawca ma zazwyczaj ułamki sekund, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego kupującego na swojej ofercie. Jak dotąd pierwszym i najważniejszym impulsem decydującym o zainteresowaniu określonym produktem przez klienta jest obrazująca go fotografia. Najbardziej unikalny produkt z wyjątkowo celnym opisem jego cech charakterystycznych, ale opatrzony niewyraźnym zdjęciem, może zostać niezauważony. Konsument uzna ofertę za niekorzystną i przeklika się do konkurencji.
Dobrym rozwiązaniem jest packshot, czyli sesja zdjęciowa, ukazująca przedmiot sprzedaży z każdej strony, uwidaczniając w sposób rzetelny jego walory. Jeszcze bardziej atrakcyjną formą przedstawienia oferowanych produktów są zdjęcia obrotowe. Co charakteryzuje tę formę prezentacji?
Trójwymiarowa prezentacja produktu
Packshot to prezentacja, która składa się z serii zdjęć przedstawiających oferowany przedmiot. Użytkownik przygląda się ofercie przechodząc z jednej do drugiej fotografii, wybierając je kolejno z ułożonej sekwencji, lub uruchamiając pokaz slajdów. Zdjęcie obrotowe 3D umożliwia demonstrację produktu z każdej jego strony, przemieszczając kursor myszki po ekranie lub uruchamiając wizualizację.
Jak powstaje interaktywna prezentacja?
W przypadku przedmiotów o niewielkich gabarytach, fotografowany przedmiot umieszczony jest na specjalnej obrotowej platformie. Obracanie przedmiotem umieszczonym na talerzu wokół jego osi umożliwia wykonanie szybką migawką sekwencji wielu zdjęć przedstawiających rejestrowany obiekt z każdej strony.
Zmieniając położenie obiektu na platformie, uwiecznia się go również z góry, z dołu i po skosach. W podstawowym wariancie aparat wykonuje zdjęcia w przynajmniej trzech osiach. Niezmiernie istotnymi warunkami stworzenia wirtualnej prezentacji są właściwe tło i oświetlenie. Po wykonaniu sesji, wszystkie zdjęcia ładowane są do specjalnego programu, który łączy je w całość, umożliwiającą animację.
Zalety zdjęcia 360°
Mimo że na obecnym stopniu rozwoju technologii cyfrowej nie jest powszechnie możliwe badać teksturę czy wąchać oferowane w witrynach e-commerce produkty, w przypadku zdjęć 360°, wrażenie bliskości przedmiotu na wyciągnięcie ręki jest bardzo autentyczne. Możliwość obracania przedmiotu pod dowolnym kątem, a także jego oddalenie i zbliżanie, pozwalają klientom na bardzo dokładne zapoznanie się z wyglądem zewnętrznym przedmiotu. Zdjęcie obrotowe z dodatkiem opisu parametrów technicznych daje niemal taką samą porcję rzetelnej informacji o produkcie co wizyta w sklepie stacjonarnym. Interaktywny pokaz jest atrakcyjną i nie pochłaniającą wiele czasu formą zaznajomienia się z oferowanym towarem oraz daje duże szanse na to, że klient włoży go do koszyka.
Warto zobaczyć
Jak elegancko urządzić przedpokój?
Nintendo przebija Switch w sprzedaży: Animal...