Media i marketing Dynamic pricing – jakie korzyści przyniesie Twojemu sklepowi internetowemu?

Dynamic pricing – jakie korzyści przyniesie Twojemu sklepowi internetowemu?

Zaskoczyła Cię rosnąca konkurencja na rynku e-commerce? Coraz częściej klienci porzucają koszyk na stronie Twojego sklepu i wybierają konkurencję? Z pewnością Twoja oferta nie jest dla nich zbyt atrakcyjna. Dynamic pricing (repricing) to platforma, dzięki której zaoferujesz klientom e-commerce niskie ceny przy jednoczesnym realizowaniu celów polityki cenowej. Dowiedz się, jak działa repricing i jakie korzyści przyniesie Twojemu e-sklepowi.

Dynamic pricing – czym jest automatyzacja cen e-commerce?

Dynamic pricing to platforma, którą możesz wdrożyć do swojego sklepu internetowego. Jej funkcjonalność polega na monitorowaniu cen konkurencji i Twoich pozycji w rankingach porównywarek cenowych, a następnie automatycznym ustalaniu cen Twoich produktów na poziomie, który będzie atrakcyjny dla klientów i pozwoli Ci realizować cele polityki cenowej.

Pomimo automatyzacji procesu ustalania cen nie tracisz kontroli nad wysokością marży. Wszystko dlatego, że przed wdrożeniem platformy ustalasz zasady, według których system ma proponować nowe ceny. Jeśli to dla Ciebie za mało, możesz zażądać każdorazowej prośby o akceptację propozycji ceny.

Repricing – korzyści dla Twojego sklepu

Kiedy wdrożysz w swoim e-commerce dynamiczne ceny, natychmiast odnotujesz realne, wymierne korzyści. Poniżej przedstawiamy korzystne zmiany, jakie zauważysz na wykresach swojego e-commerce’u po rozpoczęciu korzystania z narzędzi do repricingu.

Zbieraj aktualne dane

Ręczny monitoring cen mija się dzisiaj z celem. Konkurencja rośnie, a ponadto podejmuje aktywne działania w zakresie polityki cenowej. Zebranie danych na temat cen konkurencji i pozycji w rankingach porównywarek cenowych potrwać nawet kilka dni. Nie daje to gwarancji, że po sporządzeniu raportu i zaproponowaniu nowych cen, dane te będą wciąż aktualne. Wówczas cała praca okazuje się pójść na marne. Dzięki narzędziom do repricingu możesz otrzymywać aktualne dane i propozycje nowych cen nawet kilka razy dziennie. Pozwoli Ci to być o zawsze o krok przed konkurencją.

Zwiększaj zyski ze sprzedaży

Każde działanie w zakresie szeroko pojętej sprzedaży ma na celu zwiększenie zysków. I dokładnie to samo jest celem wdrożenie platformy dynamic pricing. Znając aktualne dane na temat cen konkurencji, możesz podjąć odpowiednie kroki w polityce cenowej.

  • Obniżenie cen – pomoże Ci poprawić pozycje w porównywarkach cenowych, a tym samym skłonić do Twojej oferty klientów, którym zależy na najniższych cenach. Większy zyski wypracujesz dzięki zwiększonemu wolumenowi sprzedaży.
  • Podwyżka cen – dzięki danym z rynku wiesz, kiedy możesz sobie na nie pozwolić. Większa marża przy zachowaniu wielkości sprzedaży jest równoczesna z większym zyskiem.

Realizuj swoje cele

Dzięki regułom, które ustalasz w systemie, możesz realizować cele swojej polityki cenowej. Chcesz być najtańszy na rynku, znaleźć się wśród najtańszych sklepów w wybranym kanale sprzedaży? A może być zawsze tańszym od bezpośredniego konkurenta? Możesz osiągnąć to właśnie dzięki dynamicznym cenom w swoim e-commerce.

Wypróbuj monitoring cen z funkcją dynamic pricing

Szukasz rozwiązań, które pomogą Ci ruszyć ze sprzedażą w swoim sklepie internetowym. Monitoring cen z funkcją repricingu to najlepszy sposób na to, aby prowadzić skuteczną politykę cenową w oparciu o rzeczywiste dane rynkowe. Wszystkie działania systemu prowadzą do finalnej korzyści, jaką są zwiększone zyski ze sprzedaży.

Artykuł partnera

O serwisie

Mandriva portal technologiczny

Operatorem serwisu jest Fusion Marketing Sp. z o.o.

E-mail: oferta@mandriva.pl